امروزه در بسیاری از محلات و خیابان ها مردم اقدام به پخش آسفالت کرده تا محل عبور خود را با خودرو بهتر کنند. مهم ترین بخش عملیات آسفالت کاری،
پس از قیر پاشی، عملیات پخش آسفالت انجام می شود . در این مرحله از کار از آسفالت هایی که دانه بندی درشت دارند استفاده می شود. این مرحله از آسفالت کاری زیره یا آستر نام دارد. ضخامت آسفالت در پخش آسفالت نبایستی بیشتر از شش سانتی متر باشد. هر چقدر ضخامت آن بیشتر باشد کیفیت کوبیده شدن آن پایین تر خواهد بود. مرحله بعدی آسفالت کاری، پخش آسفالت بر روی آستر است که روکش نام دارد . ضخامت آسفالت روکش هم سه تا پنج سانتی متر است.
این مرحله نکات بسیاری دارد. قبل از شروع کار باید تمامی جزئیات مانند درجه حرارت محیط، درجه حرارت آسفالت و مواردی از این دست توسط دستگاه نظارت تایید شده باشد. اگر هوا بارانی و یا سطح آلوده باشد، تحت هیچ شرایطی نباید فرایند را انجام داد. برای پخش آسفالت بهتر است از فینیشر یا گریدر استفاده شود. درجه حرارت نیز به دمای محیط بستگی خواهد داشت.
در تولید آسفالت نیمه گرم، دمای فرایند کاهش می یابد تا استفاده از تراشه ها امکان پذیر باشد.
بازیافت سرد، با کوچک و خرد کردن مواد رویی آسفالت و مخلوط کردن با قیر و یک سری مصالح دیگر به دست می آید. در فرایند تولید بازیافت سرد، هیچ گونه حرارتی استفاده نمی شود.
بازیافت گرم آسفالت فرآیندی است که در آن مواد آسفالت سازی، با قیر خالص مخلوط می شود.
محصول نهایی که از این بازیافت به دست می آید، آسفالت گرم است که می تواند شامل بین 20 تا 100 درصد مصالح باشد.
حجم آسفالت با تغییر نوع دانه بندی ها تغییر می کند. یعنی هر چقدر دانه ها درشت تر باشند، حجم بیشتر است. در حالت عادی حجم مورد نیاز برای یک متر مکعب آسفالت، دو هزار و دویست کیلوگرم است که با توجه به قیمت روز، هزینه آن مشخص خواهد شد.
یک نوع از آخرین قشر آسفالت رویه، نوعی از آسفالت به نام آسفالت بتنی می باشد. این آسفالت با بارهای وارده از ترافیک و عوامل جوی محیط در تماس مستقیم قرار می گیرد. باید توجه داشت که آسفالت رویه به گونه ای طراحی و اجرا گردد که تحمل بارهای وارد شده را داشته باشد و در مقابل اثرات محیطی از قبیل آب، یخبندان و گرمای بسیار بالای خورشید در فصول گرم، مقاومت خود را حفظ کرده و در آن ترک خوردگی ایجاد نشود.
این نوع از آسفالت، در اصل بین قشر رویه و قشر اساس قیری قرار میگیرد، لیکن در زمانهایی که قشر اساس قیری اجرا نشده باشد، آسفالت آستر در بین قشر رویه و قشر اساس سنگ شکسته قرار می گیرد. قیمت آسفالت بیندر در هر تن درب کارخانه حدود ۳۸۵ هزار تومان
اولین قشر روسازی بتن آسفالتی را اساس قیری تشکیل می دهد که می تواند مستقیماً روی قشر زیراساس و اساس قرار گیرد. از ویژگی های اساس قیری می توان دانه بندی درشت تر و مقدار قیر کمتر از آسفالت آستر و رویه نام برد.
قیمت آسفالت برای تهیه ی ماسه آسفالت می بایست ماسه شکسته یا ماسه طبیعی شسته یا مخلوطی از این دو را با قیر مخلوط کرد. ماسه آسفالت را می توان در قشرهای به ضخامت حداقل ۱۵ میلی متر و بیشتر پخش و اجرا کرد. از ماسه آسفالت به عنوان قشر تسطیح آسفالت های قدیمی (قبل از روکش) نیز قیمت آسفالت استفاده می شود.
با مخلوط کردن قیر خالص اصلاح شده با مصالح سنگی صد در صد شکسته دارای دانه بندی باز در کارخانه آسفالت گرم می توان آسفالت متخلخل را تهیه کرد. این نوع از آسفالت با ضخامت حدود ۲۵ تا ۴۰ میلی متر اجرا می شود. این قشر را نمیتوان جزء سیستم روسازی محسوب کرد و از آن به عنوان قشر جایگزین رویه اصلی استفاده نمیشود. فضای خالی این آسفالت گرم بعد از کوبیده شدن در سطح راه حدود ۲۰ درصد می باشد.
در صورتی که تمایل به پخش آسفالت داشتید، می توانید وارد سایت ایزوگام ایران شده و از طریق ما شماره تلفن های ما مشاوره ی رایگان دریافت کنید. ایزوگام ایران آماده خدمت رسانی به شما در زمینه های مختلف عایق بندی همچون اجرای قیرگونی و نصب ایزوگام می باشد.
آسفالت ,پخش ,قشر ,قیمت ,اساس ,قیر ,پخش آسفالت ,می شود ,قیمت آسفالت ,اساس قیری ,از آسفالت ,آسفالت خیابانی بازیافت ,دارد ضخامت آسفالت
درباره این سایت